Heeft u vragen over VillaSud of over het huren van een villa dan vindt u hier enkele antwoorden. Vragen die niet in de onderstaande lijst voorkomen kunt u altijd stellen aan Team VillaSud. Wij zijn telefonisch bereikbaar per telefoon +31 30 6910645 of stuur een e-mail via onze Contact pagina.

Annulering

  • Wat doe ik als huurder indien ik na boeking wil annuleren?

Als huurder hebt u de mogelijkheid om schriftelijk, zonder kosten, uiterlijk binnen twee werkdagen na de boeking te annuleren, tenzij het verblijf in de accommodatie binnen één maand na de boeking valt. Daarna kunt u niet meer kosteloos annuleren.

  • Wat zijn de gevolgen van het annuleren van een boeking?

VillaSud hanteert de volgende annuleringskosten;

Bij annulering acht weken of langer vóór aanvang van het verblijf: 35% van de gefactureerde huursom en het bedrag van de gefactureerde kosten ‘Servicepakket’. 

Bij annulering binnen de termijn van 8 weken vóór aanvang van de verblijfsperiode is de 100% van de gefactureerde reissom verschuldigd.

Bij voortijdige beeindiging van het verblijf blijft de volledige huursom verschuldigd. Een annulering dient plaats te vinden tijdens kantooruren. Indien na kantooruren wordt geannuleerd, wordt de annulering geacht te zijn gedaan op de eerstvolgende werkdag (maandag t/m vrijdag). 

  • Is het raadzaam om bij boeking een Annuleringsverzekering af te sluiten?

Wij adviseren al onze huurders om ervoor te zorgen een Annuleringsverzekering af te sluiten. Dit om te voorkomen dat u voor hoge kosten komt te staan, indien u onverhoopt uw reisdatum moet wijzigen of de boeking moet annuleren. Tegenwoordig beschikken veel huurders over een eigen Doorlopende Annuleringsverzekering.

U kunt deze ook bij boeking afsluiten bij VillaSud. Hiervoor werken wij samen met een van de grootste reisverzekeraars, Europeesche Verzekeringen. Wilt u voor uw vakantie een Annuleringsverzekering afsluiten? Geeft u dit dan bij boeking aan VillaSud door. Bent u dit vergeten? Dan kan dit nog tot 7 dagen na uw boeking aan ons worden doorgegeven. Kijkt u voor meer info over deze verzekeringen op Kortlopende Allrisk Annuleringsverzekering of op Doorlopende Annuleringsverzekering

Algemeen

  • Waarom betaal ik - naast de huurprijs - voor het VillaSud Servicepakket?

U wilt een zorgeloze vakantie in de villa van uw keuze. Logisch. VillaSud zorgt ervoor dat u dit kunt doen. Wij zorgen ervoor dat alles als huurder voor u geregeld wordt. Het enige wat u hoeft te doen is genieten van uw vakantie. En daar gaat uw vakantie over, toch?

Het servicepakket VillaSud is de som van al onze services voor u - als huurder. Om dit te doen, brengen wij u een all-inclusive bedrag in rekening bij het boeken, zodat u weet wat u precies bent qua kosten. In uw aanbieding ziet u - naast de huurprijs van uw villa - onder "servicepakket" een totaalbedrag.

Klik hier voor meer informatie over het servicepakket van VillaSud.

  • Welke zekerheden biedt VillaSud haar klanten?

VillaSud is sinds 1999 actief als bemiddelaar bij de verhuur van luxe vakantievilla’s aan de Côte d’Azur en Provence. Wij werken daarbij als Zuid-Frankrijk specialist samen met (veelal) particuliere verhuurders van vakantievilla’s, waarmee u via onze bemiddeling uiteindelijk een huurovereenkomst aangaat. Voor u als huurder zijn goede reisvoorwaarden belangrijk en alle garanties en zekerheden, die horen bij het reizen en het gebruik van het internet. Daarom zijn we aangesloten bij het ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en Thuiswinkel.org

In Zuid-Frankrijk voelen wij ons thuis. We zijn daar inmiddels uitgegroeid tot de belangrijkste speler op het gebied van de verhuur van luxe vakantieverblijven. Kijkt u ook eens naar wat onze klanten van ons vinden bij: Klanten over VillaSud.

  • Waarom is VillaSud aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden?

VillaSud BV (KvK nr. 52931978) is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl.

Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling  vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR- garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. 

Boeking

  • Hoe maak ik een boeking via VillaSud?

U kunt via onze website, telefoon of via e-mail een reserveringsaanvraag indienen bij VillaSud. Na ontvangst van uw reserveringsaanvraag checkt VillaSud bij desbetreffende eigenaar of uw aanvraag definitief aan u bevestigd kan worden. Zodra uw boeking definitief bevestigd kan worden, ontvangt u van VillaSud per e-mail een reserveringsbevestiging, die tevens dient als factuur. De huurovereenkomst is dan tot stand gekomen. Zie voor meer informatie de Algemene Voorwaarden.

  • Is er een mogelijkheid om de overeenkomst te herroepen?

De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 14 dagen, geldt niet voor reisovereenkomsten, afgesloten via internet. In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten. Derhalve zijn onze diensten uitgesloten van het herroepingrecht. Om onze huurders toch de nodige flexibiliteit te geven bij het boeken, biedt VillaSud u de mogelijkheid om een boeking schriftelijk, zonder kosten, uiterlijk binnen twee werkdagen na de boeking te annuleren of te wijzigen, tenzij het verblijf in het vakantieverblijf binnen één maand na de boeking valt. Wilt u de boeking wijzigen of annuleren? Gebruikt u hiervoor dan het modelformulier voor herroeping van Thuiswinkel en stuur ons dit per email toe. Zie voor meer informatie de Algemene Voorwaarden.

Betaling

  • Hoe verloopt de betaling?

Na boeking ontvangt u zowel per post als per e-mail de reserveringsbevestiging tevens zijnde uw factuur. Hierop staat vermeld op welk moment u welke betaling(en)  bent verschuldigd en staan de betalingsgegevens van VillaSud vermeld. Facturering  vindt uitsluitend plaats in euro’s en is inclusief BTW.

  • Is sprake van een aanbetaling bij boeking?

Indien uw verblijfsperiode verder ligt dan 8 weken na boekingsdatum dan vragen wij u om zorg te dragen voor een aanbetaling van 35% van de volledige huurprijs binnen 7 dagen na bevestiging door VillaSud. De overige 65 % van de te betalen huurprijs dient uiterlijk 8 weken voor het verblijf door u te worden voldaan.

Zodra de betaling door VillaSud is verwerkt krijgt u (via email) een bevestiging dat uw betaling door ons is ontvangen. Zie voor meer informatie de Algemene Voorwaarden.

  • Kan ik per credit card betalen?

De betaling is per bank overschrijving, op basis van onze factuur. Betaling per credit card of PayPal is niet mogelijk. 

  • Waarom moet ik een waarborgsom voldoen?

Alle eigenaren van vakantieverblijven, waarbij VillaSud bemiddelt, stellen als voorwaarde dat u als huurder een waarborgsom voldoet. Deze dient voor de eigenaar als zekerheid voor eventuele schade of extra kosten, veroorzaakt door huurders (bijv. schoonmaakkosten, kosten voor breuk, beschadiging, verblijf meer dan toegestane aantal personen, ernstige geluidsoverlast, etc.). De hoogte van de waarborgsom staat op de Reserveringsbevestiging vermeld.

VillaSud heeft geen enkele zeggenschap over deze waarborgsom. Bij een aantal vakantieverblijven dient bij aankomst een waarborgsom in contanten betaald te worden, die bij vertrek wordt terugbetaald door de beheerder onder eventuele aftrek van bijkomende kosten. In veel gevallen incasseert VillaSud de waarborgsom namens de eigenaar bij de eindbetaling van de factuur van de huurder. Na de huurperiode kan deze waarborgsom met instemming van de eigenaar worden terugbetaald. Deze toestemming wordt uiterlijk binnen veertien dagen door de eigenaar verstrekt aan VillaSud. Huurders  dienen na beëindiging van de huurperiode aan VillaSud de vereiste gegevens van hun bankrekening door te geven. Na ontvangst hiervan zal VillaSud doorgaans binnen 2 tot 3 weken de waarborgsom terugboeken naar de opgegeven rekening van huurder.

Op reis

  • Welke informatie krijg ik voordat ik op reis ga?

Na ontvangst door VillaSud van de aan- en eindbetaling ontvangt u ca 2 weken voor vertrek, per e-mail, de Reisbescheiden met daarin o.a. het adres van de villa, wijze van ontvangst en de gegevens van de contactpersoon ter plaatse.

  • Hoe kom ik aan de sleutel, wie ontvangt mij ter plekke?

Voor alle vakantieverblijven, die u via VillaSud boekt, geldt dat u vanaf 16u tot 19u op de aankomstdag welkom bent. Wij verzoeken om altijd uiterlijk 2 uur van tevoren even contact op te nemen met de beheerder of eigenaar om hem/haar te informeren over uw geschatte aankomsttijd., zeker als u wat later aankomt, bijvoorbeeld door files. Zo kan de beheerder of eigenaar tijdig aanwezig zijn om u ter plekke te ontvangen.  Indien het door drukte niet mogelijk is om u persoonlijk ter plekke te ontvangen, dan zal de beheerder of eigenaar ervoor zorgen dat u tijdig weet hoe u het door u gehuurde vakantieverblijf kunt betrekken. De meeste beheerders en eigenaren spreken Nederlands en/of Engels. De ervaring leert dat er ook bij enkel Frans sprekende beheerders/eigenaren er nooit problemen zijn bij de ontvangst. En mocht u er niet uitkomen? Dan kunt u altijd bellen met het VillaSudTeam.  

  • Wat doe ik als huurder bij een eventuele klacht?

Heeft u een klacht over het gehuurde vakantieverblijf? Dan is de beheerder/eigenaar ter plekke uw eerste aanspreekpunt. Geeft u uw klacht altijd tijdens uw verblijf, binnen 24 uur na het ontstaan daarvan, rechtstreeks door aan de beheerder/eigenaar, zodat hij/zij in staat wordt gesteld uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Indien de klacht niet bevredigend wordt geadresseerd, kunt u als huurder contact opnemen met het VillaSudTeam, zodat er door ons in overleg met de eigenaar / beheerder een eventueel oplossing kan worden gevonden. Lukt dit ook niet? Dan kunt u uiterlijk binnen 2 weken na afloop van de huurperiode, de klacht, schriftelijk bij VillaSud indienen onder vermelding van alle ter zake doende gegevens en vergezeld van bewijzen in de vorm van getuigenverklaringen en/of foto’s.

Heeft u een klacht over de service van VillaSud zelf? Neemt u dan telefonisch of per email contact met ons op. In principe krijgt u als Huurder binnen 14 dagen een reactie op uw klacht. Als het niet mogelijk is om een inhoudelijk antwoord te sturen binnen 14 dagen, ontvangt de Huurder een ontvangstbevestiging van VillaSud met daarin de termijn waarbinnen de Huurder wel een inhoudelijke reactie kan verwachten.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van een klacht? Dan kunt u - uiterlijk binnen 12 maanden na de datum van indiening van uw klacht - deze voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. De Commissie behandelt uitsluitend klachten van natuurlijke personen. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Zie voor meer informatie ook de Algemene Voorwaarden.

Wijziging

  • Wat doe ik als huurder indien ik na boeking iets wil wijzigen?

Als huurder hebt u de mogelijkheid om schriftelijk, zonder kosten, uiterlijk binnen twee werkdagen na de boeking te wijzigen, tenzij het verblijf in de accommodatie binnen één maand na de boeking valt. Daarna kunt u niet meer kosteloos de boekingsperiode aanpassen of van geboekte accommodatie wijzigen.

  • Kan ik na boeking mijn reisgezelschap nog wijzigen?

In uw Reserveringsbevestiging staan alle bij boeking doorgegeven (mede)reizigers expliciet vermeld.  Zonder toestemming van de eigenaar mag het reisgezelschap niet worden gewijzigd. Wilt u uw reisgezelschap toch na boeking nog wijzigen? Laat u het ons dan even per email weten. Indien het totaal aantal personen het maximaal aantal dat voor deze villa geldt, niet overschrijdt, is dat doorgaans geen probleem. En de beheerder / eigenaar is dan goed voorbereid op uw komst. Het meenemen van huisdieren is alleen toegestaan, indien hiervoor bij boeking expliciet toestemming is verleend door de eigenaar.  Zie voor meer informatie de Algemene Voorwaarden.